.
. . . . .

Friday, November 28, 2008

Robert Pattinson (again) + cool + amazing = TWILIGHT

Bubur Lambok + Ikan Sardin = Tunggu tren.

...........................................................................................................................................................................

Yesterday, I and my best friend (Fazli) hang out together at Times Square. Jadi memandangkan aku tumpang rumah kawan aku, terpaksalah mengikut cara tuan punya rumah. Disebabkan Elle kena pergi kerja, jadi dia kena la bangun awal. Maka akhirnya aku juga kenalah bangun awal sebab aku tumpang ruamh dia. Walaupun dia masuk kerja pukul sembilan, tapi kami dah mula bergerak dari jam 7.30 pagi lagi. Awalkan?

Cerita bermula, 


Mak Elle pun menghantar kami ke stesen yang berdekatan, dan kami naik dekat Wangsa Maju. Dan aku pun dah berjanji nak pergi sekali dengan kawan baik aku tu. Memandangkan dari Wangsa Maju akan melalui Jelatik, jadi kami pun bercadang nak naik tren yang sama. 

Akan tetapi, bila aku sampai je, tengok ramai gila orang. Penuh sangat- sangat. Dan kawan aku tu pun dah memberi amaran. Redha je la. Maka, kami pun kenalah tunggu juga tren. 

While we all waiting for the train, Fazli text me, and I replied.

Lee: Weh ramai gila orang dowh, apa kata kita tunggu dulu.

Aku: Nork, kawan aku nak kena pergi kerja ni.

Lee: Ramai gila orang weh, dah macam ikan sardine je.

Aku: Tengoklah dulu macam mana. 

Actually, I’m kind a not believed on what he said, although he is my best friend, but, it just happened. Selepas aku dan Elle beli tiket, kami pun naik la atas, nak tunggu tren. Masa dekat escalator, aku pun nampak la betapa ramai Homo sapiens. OMG!!! Terus la aku pun mesej Fazli. 

Aku: Weh ramainya orang.

Lee: Kan aku dah bagitahu. Apa kata kita tunggu je dulu.

Aku: Aku tengok ramainya macam orang nak ambil bubur lambok dekat Masjid Jamek je.

Lee: Okay la tu. Bubur lambok makan dengan Ikan sardine.

Aku: Hahahahaha… Lawak gila. 

So, I and Elle waited until the third train, only then we had the opportunity to continue with our journey. While I’m inside the train, I text him, that I already in the train, so please get ready to enter the next train with me. And he replied, the crowd is too much. And it is impossible for him to join me on the same train. He suggests that better am go first without him. Atau oun mungkin aku patut turun dan naik bersama- sama dengan tren yang lain. Tapi masalahnya aku berada jauh dari pintu. Jadi susah untuk aku turun. Dan akhirnya ikut kata dia, aku pergi dulu dan jumpa dia di tempat yang ditetapkan. 

Finally, kami pun jumpa jumpa juga. Masing- masing dalam keadaan keletihan kerana kena bangun pagi. Ditambah pula dengan aku yang hanya tidur selama satu jam sahaja. Dan kami pun bergerak ke sana ke mari dan meluangkan masa bersama- sama kerna jarang dapat kami meluangkan masa bersama- sama. Sehinggalah jam menunjukkan jam 2 petang. 

To be continue….

4 tenggelam:

DicKiE aDaMs said...

umah elle kat ne? wangsa maju ke? dkt la ngn umah aku.. aku slalu lepak situ.. huhu

DaNnY oCeaN said...

rumah elle kat taman melawati,
klu aku g rumah dye,
kiteorunk selalu lepak kt NZ

utterxcore said...

weh..
aku dah link ko

fr3akisme said...

to be continue?? nehh...