.
. . . . .

Tuesday, January 27, 2009

The Day Bermula Hari INI!

Ehem, ehem..
Testing, testing..
Aaahhh.... Ada pun.


Today is my first day, going out. I mean really going out from my room. After fews day staying in my room start from last Friday. During that time, I have not received any sunlight, breathing fresh air and looking at the nature. Itulah kesan daripada sakit aku, kerna aku jarang sakit, but once I get sicked, memang sakit teruk like I'm dying. I got to admit, I lost my weight, because during that time, aku tak sentuh nasi langsung sampailah semalam Mr. Boy belikan selepas balik dari Langkawi. During that, I just makan empat bungkus maggie

Friday- Tak makan apa- apa langsung, kecuali minum air je (hari aku start demam)
Saturday- Sebuku roti yang harga dia RM0.50, Padin yang kasi (Thank you). Dan Sebungkus Maggie pada malamnya.
Sunday- Dua bungkus Maggie, satu siang, satu malam.
Monday- Satu bungkus je.

All this thing happened because, aku memang dah tak larat nak jalan. Nak ke toilet pun aku dah semput, inikan nak keluar. Nasib baik aku ada maggie tau. My face totally Cengkung dah sekarang. Dan seram weh, when you guys staying alone at your blok. (thanks Faiz, sampai sekarang aku still tak received surah yassin tue).



Anyway, bukan semua yang di atas tadi aku nak ceritakan, tapi pasal what happened today. After one step I take out from my block, in front of my eye standing one man named Mr. Boy, smiling at me, and next to him is Mr. Puteh (a very huge cute Teddy Bear). And actually, He bought Mr. Puteh for me okay, straight away from Langkawi. Comel dowh, putih dan sangat gebu!






Me and Mr. Puteh


Not just that, the whole family of Komander give me thousand of chocolate. Yes Faiz, Boy pun bagi juga. I'm so happy, eventhough I can't manage to join them, but, they actually not forgetting me, that's the beauty of "adik- beradik komander".






Golden Chocolate, mmmmmm... Yummy, Do you want some?




Eventhough I step out from the block today, but still I'm not fully recover, I have to walked slowly or else I'll semput. First thing, We need to send Ali (JOWO- My classmate) to MC (Melaka Central). We chat all the way to MC. And we Arrived there, Ali go and find his ticket to Klang, and we just sit in the car and enjoying all my GOLDEN CHOCOLATE (Semua orang belikan aku chocolate gold version, like Cadbury gold, Tablorone Gold and many more). I swear to God, memang sedap, memang berbaloi ko tak makan nasi!


We realize that, Ali take his time buying his ticket too long, and I called him,

ME: They Macha, mana kau lah weh?

Ali: Kat dalam lagi, tengah beratur, tadi pergi cucuk duit.

ME: Owh okay.

we wait, again, again and again. Tapi tak sampai- sampai lagi. Suddenly Ali called me.

Ali: Danny (in a very sad intonation)
Me: Apa? Mana kau?
Ali: Tiket Habis.
Me: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (LAUGHING LIKE HELL)Owh okay, takpe la, kau ikutlah aku balik rumah Boy.
Ali: Aku geram weh, orang depan aku dapat tiket yang last. Sampai turn aku je, tiket habis.
Me: Takpelah, takde rezeki tue, moh datang sini cepat.
Jahat tak aku? Ali tak dapat tiket, aku gelakkan dia bagai nak rak. Hahahahahahaha, tapi memang lucu pun. So, aku pun gelaklah, hahahaahahahaha...... Kami pun baliklah ke rumah Mr. Boy. Sampai rumah dia and lepak2 dan makan nasi. Hehehehehe.. Nasi okay. Sungguh lama aku idamkan saat-saat ini. Lama kot tak makan nasi, dan aku sangat kurus sekarang, tapi tak boleh lawan RICK lah, dia SKINNY kot.
After lunch, we take a break and watching TV. After that, Ali berkeras nak juga cari tiket untuk esok pula. Then, off we went to the MC again. Along the way, I suddenly thinking my senior from my previous school.
Me: Weh korang, mana lagi jauh lari? Dari Civil engineering ke Masscomm or dari Mechinical engineering to Medic?
Ali: Hrmmmm... Wait let me think. Mechy ke Medic la. Sebab dulu dia tak ambil BIO kan? Kenapa?
Me: Hahahhahahahahaha.. Takdalah, ada sorang senior aku nie, dulu dia Mechy and now ambil Medic.
(Last year)
Me: Ko kat mana sekarang?
Senior: Kat Cyberjaya.
Me: Buat apa sekarang?
Senior: Medical
Me: Hahahahahahahahaahaha (Gelak Macam Setan)
Senior: Apesal ko Gelak?
Me: Lawak la.
Senior: Apa yang lawak?
Me: Ko Lah, dari Mechy ambil medic, macam mana aku tak gelak.
Paaaang, aku kene pukul dekat kepala sebab gelakkan dia.
(Kembali dalam kereta)
Kami: HAhahahahahahahaha (semua pun gelak bila dengar cerita aku)
Then kami pun sampailah dekat MC tue. Cari sama- sama tiket Ali. And he finally found his ticket back to Klang. After that, we go to Dataran Pahlawan (DP) to watch INKHEART..

5 tenggelam:

Anonymous said...

x nmpk pon ko da krus...
tpu jer... bahahahaa...

Aliya Azmi said...

ee, mengada2 tol muka danny dapat teddy bear besarrrrrrrrrrrrrrrr.

comel je muka pelok mr. putih.

weh, tolong la jgn panggil mr putih, panggil la snow white ke, girl2.

DaNnY oCeaN said...

pudin: aku memang dah kurus la hawau

aliya: memang la muka aku comel walaupon dah cengkung. haahahahhahaaha teddy bear tue sangat besar kan?

motif nak panggil snow white?

Aliya Azmi said...

weh, macam GAY ko tau panggil mr white!

ko tu dah la jantan yang berumur dua puluh tahun!

DaNnY oCeaN said...

hahahahaha...
aliya pernah plak aku kisah
klu orunk panggil aku GAY.

klu aku kisah, dari part 1 lagi aku dah quit dr uitm..