.
. . . . .

Sunday, January 25, 2009

2000- Tahun NAGA ---> 2009- Tahun Lembu

First of all, I want to wish all my chinese Happy Chinese New Year (CNY). Hahahahaha.... Well, aku sendiri tak tahu samada salah silah keluarga aku ada berketerunan cina atau tidak. But Since I was born, eh, yea ker? Tak kisah la, yang penting, sejak aku kecil lagi, aku dah berada dengan chine people. Yes, Am living in Chinese Neighbourhood.
FYI, I was born in Tahun Naga, in Chinese Calender, and I got to admitted that, I kinda love this Tahun Naga. The recent year of celebrating CNY in Dragon year was in year 2000. I don't even remember how was the celebration look like. And next coming CNY in Dragon year is in 2012. I definitely can't wait until that moment.
Masa aku kecil- kecil dulu, jiran- jiran aku yang berketerunan cina akan datang rumah aku dan bagi kuih and definitely limau. Well, I got to admitted that, when i was a child, I kinda a famous kid on the neighbourhood. Everybody who see me, will give me angpau. Yup, I can collect rm500 just in one single night.
Now, things changed. everything changing. Even me, no one wants to give me angpau anymore. Sedih tau. Lebih menyedihkan, CNY tahun ni, aku terpaksa celebrate sorang- sorang dekat kampus. Anyway, forget the past, let's move on.
After this, kita ramai- ramai beli limau okay. Makan sampai lebam. Last but not least
GONG XI FAT CAI @ GONG HEY FAT CHOY



8 tenggelam:

Aliya Azmi said...

cis, gambar gong xi facai aku rupanya berlawan dgn ko punya!!

DaNnY oCeaN said...

har la.. aku punya lagi mega..
bukan macam kau! amik dari google je.
hahahaha...

DicKiE aDaMs said...

kongsifacai!

haha

danny mega!

RiRa said...

hahaha..aliya poyo.lol

gong xi gong xi.lol

Aliya Azmi said...

ok2, terserlah kemalasan aku, huehueue

Muhamad Zaid said...

aku rasa kau ada darah cina.HAHA

DaNnY oCeaN said...

aliya: ko x malas, just ko x explore habis...

zaid: my mom and my nenek said, none of us berketerunan cina. and am glad

Aliya Azmi said...

knp glad?

ko keturunan apa?